esmaspäev, 22. oktoober 2012

Sügis käes

 See on üks kahest küülikust , kes mulle lolli järjekindlusega peavalu tekitavad.Olin nõus nad uuesti kokku tõstma, aga nende toiduvalik oleks nagu heaoluriigist pärit, kus "ei tänan, salatit mitte, palun mulle vaid graanulit".Ümberkasvatamine ei taha ka õnnestuda, sest ühe tahaks ka näitusele kaasa võtta.Teine sai kõrvale kuumakahjustuse ja "unustab " ühe kõrva vahepeal natuke ripakile.
Midagi,mis minu kõrvale polnud määratud.
Eile pügasin õhtuga 9 küülikut ära (pügamisvõimekus hakkab vaikselt tõusma),oleks jaksanud veelgi, õnneks said pügatavad otsa.Nüüd on vähemalt olemas natuke angoora villa ,mida lõngaks kedrata ja mardilaadale müügiks kaasa võtta.
Ja jäärad võtsin ka eile karjast välja, suurt jäära vaadates tekkis küsimus, kes kelle paksuks pani...?
Ja noorjäär kasvab ka jõudumööda,peenvillasega kõrvutades tekib järgmine küsimus, et kumb neist see lihajäär on?:)
Uted on ikka veel pügamata, märjad nagu Käsnakalled, ilmselt sellel aastal ma neid enne laata ei jõuagi pügada.Ilmad on ka veel, õnneks "karjatatavad", pügatud lammast ma enam õue aga ei julgeks ööseks jätta.Pealegi, ei mäleta nii sademeterohket aastat, kui see suvi ja sügis on.
Võtsin täna veel viimased söödapeedi nirud üles ja selle hommikuse karguse sissehingamine, tõi mälestusena ajusopist meelde kunagised kooliaja kartulivõtud.Kus hommik oli õhuniiskusest tiine, riided polnud veel eelmise päeva vihmast päris ära kuivanud, ühikas radikaid veel ei köetud ja ainuke mõte vasardas peas, et ...läheks see traktor katki ja saaks lõkke äärde sooja.Sügis on kätte jõudnud.

Ja meie "lapsepõlveta "pojake.

7 kommentaari:

  1. Oh need angoorad trügivad järjest rohkem südamesse... niii nii armsad!

    VastaKustuta
  2. :), Elise, äkki siis on aeg oma südamele järgi anda?:)Või praegu on ka hea varjant Jõuluvanale kirjutada, et "kallis Jõuluvana, palun saada mulle üks angoora jänku"?:))).Pisikestest võin mõne ära müüa, kui huvi, ma ei mahu varsti muidu ise kuskile ära...

    VastaKustuta
  3. St. Pisikesed saavadki Jõuluks nii suureks, et võib koduvahetusele mõelda.Kevadel ilmselt meil enam poegi ei tule.

    VastaKustuta
  4. Airi oled sa katsunud oma peenvillaseid? Ma täna süvenesin lähemalt ja 3 utte on täiesti ära viltunud villaga:( Ometi on umbes täpselt 6 kuud kevadisest pügamisest...Kas see pidev sadu siis põhjustab seda? Täna on küll ilus kuiv siin, aga no nüüd pole enam vahet,nädal ees või taga...

    VastaKustuta
  5. Jah, olen katsunud, nii uttesid, kui jäärasid(neid siis puksimise käigus).Ei ole viltis, aga täiesti läbi vettinud.Küll aga ilmutab vildistumise tundemärke maalammas, päris hull veel pole, aga võib juhtuda, et kui ma pügamiseni jõuan, saab terve kasuka kätte.Ja kui ta tõesti läheb vilti, siis vildin tervena villaku ära.
    Täna leidsin ühe noortest natuke lonkamas...keegi kuskil rääkis, et märjaga hakkavad lambad lonkama...on selle vastu mingit rohtu?Meil laudaehitus võtab veel aega, ei saa lambaid sisse, võtsime vist kogemata lauda asemel maja ehituse ette :P

    VastaKustuta
  6. Ah, uh, äh, öh.... pole sõnu lihtsalt... vaba ruumi meil on, mul ka vaba aega.. kõike nagu on. Ainuke asi mida pole on vabanuds miks mitte ühte sellist karvakera endale võtta. Peab seda asja tõsiselt nüüd mõtlema!

    VastaKustuta
  7. :), ma siin niisama õrritan :), aga kui see soov peaks tõsiseks muutuma, siis jah, jõulude ajaks võiks mõne väikse koju viia küll :).Kahjuks on meil hetkel jube kiired ajad, lisaks ehitus kaela peal, muidu võiksid tulla niisama vaatama....ehk hiljem...:)

    VastaKustuta