reede, 20. aprill 2012

Läti

 Et kõik algusest ära rääkida, siis käisime täna Lätis, Valmieras.Baltikumi ainsas munakarpe tootvas tehases munakarpe ostmas.Kohapeal maksta ei saa, teevad arve ja edasine on vaid tehniline küsimus, ehk tuleb lihtsalt järgi minna.Teenindus ääretult meeldiv, kaup laaditi imekiirelt peale.Ja kuulujutud, et alla 1000 pakendi osta ei saa, ei vasta tõele.170 karpi on miinimum kogus.Mina ostsin 1000 (se. 10 000 munale karbid), ajas ennast ka naerma, eks homme räägin enda 10- nele kanale, kui suured ootused mul nende munemisvõime osas on :).Aga korra juba sõita, siis...üks toomine.Ning miks uued munakarbid?Sest ma ei kannata kanakakaga ja sulgedega mune ja logisevaid vanu munakarpe.Ja kõige tähtsam, siis vana munakarp pidi levitama pisikuid.Mine hullu tea, parem karta kui kahetseda.
Kuna blogimine meenutab juba leheneegri tööd :), siis haarasin hommikul fotoka kaasa.Nii palju põnevat jäi pildistamata, aga midagi sain ka jäädvustatud.Teeaugud Lätis oleks küll tahtnud pildile saada, sest Valmiera tee oli õudus kuubis.Eesti teed on lausa kuld.Masendavalt palju oli tee ääred sissekukkunud katusega maju, tühje kortermaju.Ja ei näinud ühtegi lambakarja ega kanapoega.
Osad pildid läbi märja autoakna tehtud, vabandust selle pärast.
All pildi on üks vahva veetorn, ilmselt kaduv nähtus meie maailmas, jube lahedad on  tegelikult
 Meil võiks selline kütuse hind olla, eks.
 Valmieras sõitsime üle ajutise silla, paneelid kolksusid nii haledalt, et tahes tahtmata küsisin endalt, ega seal silla otsas kaalupiirangut ometi ei olnud.
 Vana kino

 Valmiera kirik
 Linnamajad, natuke teistmoodi, kui meil.Üldse tundus mulle see Läti elu kuidagi viletsam, äkki ka sellest, et tegu ikkagi suhteliselt ääremaaga.Kaubanduskeskuses haaras mul varukast kinni ehtne mustlane ja hakkas koduselt seletama, kuidas temal on poest ostetud kaupa üle, et tulgu ma kaasa.Lootku aga muidugi :)
 Ja veel üks vahva külaskäik ootas meid ees, nimelt käisime vaatamas, kuidas Osakar elab.Lisaks Saksamaalt toodud angooradele oli seal veel palju põnevaid küülikuid.Fotokas vaakus hinge, aga midagi sain ikka pildile ka.Vaatasin ka Saksamaalt toodud küülikusööta, aga ka see ei saanud minu heakskiitu, ehk kiudined oli ka selles häbitult vähe.
Üks eriti pikkade kõrvadega isend, kusjuures pea oli ka atraktiivne, meenutas mao oma.Kuidas nad on lohisevate kõrvadega üksteisel kõrva peal ei seisa, on seletamatu :)
Tõunimesid ei hakka meenutama, nagunii ei suuda.









Thank you Inguna!

8 kommentaari:

  1. Te olete vahvad...a, teinekord kui veel Valmierasse sõidate, põigaks Valistre külast ka läbi :)
    Igatahes sain ma nüüd teada huvitavat kasutatud munakarpide kohta. Mulle on neid toodud nii palju, nagu oleks mul vähemalt Talleggi sarnane tootmisliin. Mõtlen, kuidas saaks neid kuidagi taas(uus)kasutada - taimepojukesed panin juba kasvama. Võin ennustada, et sullegi tullakse kanamunade taaraga taas tagasi :)
    Teed on aga tõesti Lätis uskumatult Tallinna sarnased, kunagi nõukaajal, ma mäletan, sai ikka imestatud kui siledad ja ilusad need võrreldes meie omadega on. Aga inimesed on seal tänapäeval kohe palju sõbralikumad kui suhtluskeelena kasutad vene asemel inglise oma :)

    VastaKustuta
  2. Väga lahedad küülikud! Mu lemmikud on need musta värvi pruunide kõhualustega.

    VastaKustuta
  3. Ainult ühe piirkonna põhjal ära küll üldista. Lätis on nii ilusaid piirkondi, mis korras ja toimivad. Mul on pisut olnud võimalust sõita ringi aga isu on rohkem näha. Ehk kunagi õnnestub...
    Nt. vaata seda lehte - http://www.latvia.travel/en
    ja siis veel kultuuriürituste kohta on neil selline portaal - http://www.kultura.lv/en/

    VastaKustuta
  4. Kk, ma ei üldistagi.Olen ka mujal Lätis päris palju käinud ja nii trööstitut pilti pole silma jäänud.Nagu mainisin, siis palju määrab ka ilmselt ääremaa...ega meie Valgagi polnud eriti rõõmustav...trampisime kahe söögikoga ukse taga, mis aga avati alles kl. 12...???Kummaline.Je enne Valgat oli meilgi tühje kortermaju...õõvastav.Kohvipakk maksin Valmieras 7.50, oli ka teisi kallemaid tooteid.Läti perega tuli jutuks ka munade hind ja nemad naersid, et neil 10 munakarp küündib sinna 2 eur kanti.Ja esimest korda puutusin kokku ka innimestega, kellelt pank on maja käest võtnud.Ma kardan, et tavalätlane sai haledama "laksu" seoses masuga ja nende panga kokkukukkumisega.See viimane oli nüüd ülistamine ja oletamine:)
    Julika, Valmierasse sõitsime läbi Viljandi, mis oli viga.Tee kitsas, käänuline.Küll aga hakkab mul juba liinimarsa tunne tekkima just Pärnu suunal, sest seda vahet oleme eelnevad nädalat sipsinud.Ja tundub, et ka järgmine nädal terendab Vändra marzuut :P.Aga vanu munakarpe ma tagasi ei võta, sest 1000 karpi ,mis kodus seisab, en muljeltavaldav kogus :)
    Suhtluskeelena kasutame tegelikult vene keelt, seda ka kirja keelena, viimane näeb ülinaljakas välja, sest kirjutame meie tähtedega ja nii, nagu kõnekeeles kuuled.Sellist kirja ei tohi mõttega lugeda, vaid silmadega, siis saad aru :)))
    Ja veel tegi kadedaks, et läti küülikukasvatajad pidid minema Saksamaale sügisnäitusele....loodan, et meil Eestis ka ehk tekib ükskord selline seltsi poolt organiseeritud minek...ehk :))))

    VastaKustuta
  5. Muidugi oli neil masu hullem, nad olid ju riigina pankroti äärel ja said minu meelest miskise suure finantssüsti mõned aastad tagasi, mis neid veepeal hoidis, kas maailmapangalt või imfilt, ma enam ei mäleta. Samuti oli nemad esimesed baltikumis, kust hakkas kostma jutte eraisiku pankrottide kohta. Siin oli see veel tundmatu asi.

    Muide, meie eratootjad, kes siin taluturul korra nädalas müüvad (meil see otse tootjalt tarbijale algatus), küsivad ka 2 eurot karbi eest. Mul ema munatädi aga müüb 1 eurot karp, ise toob koju ka veel :D.

    VastaKustuta
  6. See "maonäo" ja ülikpikkade kõrvadega isend on inglise päss, pärast sinu Oskarit (ma eeldan, et see oli Oskar) on black & tan, edasi mustad hõbeküüliku pojad (ca 2,5 kuused, siis on nad veel sellised lapilised). See tumepruun pesakond peaks olema havanna küülikud ja viimane saksa liblikküülik.

    Mis munakarbi hinnaks tuli? Millised need on: paberist nagu vanasti või plastist, millega midagi teha ei ole? Ma ju mais uuesti Leetu minemas ja Valmierast läbi vaja sõita. Miks mitte siis ka munakarpe tuua.

    Aga kütuse hind on seal ju üüratu, sest paraku ei ole see pilt seal mitte eurodes :D (1,401 euri diisel - kui mu arvutused mind ei peta. Tänase Eesti panga kursiga). Leedus oli odavam, kui meil siin.

    VastaKustuta
  7. Jah, see oli peale "Oskarit" :), kusjuures põnev oli vaadata ka mujalt toodud angoorasid ja kui aus olla, siis mitte, et ma ei peaks enda omade pärast häbeneda, võiksin lausa uhkust tunda :)
    Aga munakarbi hind selline (lõpphind tekib koos kütisekuluga, aga see on sõltuvuses vahemaast Valmieraga, mis on vägagi erinev.)Aga selline siis :) 1000 eest 57 eur, 170 karpi(so. siis üks pakend) 9.69.Tegu pappkarpidega.Neil oli ka plastkarpe, aga sain aru, et lõpetavad nende tootmise.Ja on ka olemas L suurusega karpe.Ma ise pärast mõtlesin, et hõikaks välja, kas keegi veel tahab, aga kartsin, et äkki ei mahu peale, ei kujutanud ette, milline see nende pakend on.Kui soovid, siis Diana võin sulle ka pakendi müüa.
    Ma ei viitsinud kütuse hinda ringi lüüa, mõtlesin pigem, et kui see oleks euro hind, siis oleks vägev (mida aga ta jah kahjuks pole).Üldse tundus see elu sel kallim, sellise üldistava kiire pilgu läbi :)

    VastaKustuta
  8. Tänud, siis tean, kust ma pakendi, 170 karbi, jagu saan :D Hetkel ei jagu müügiks. Peab ca 30 kana juurde tooma, esialgu kuluvad need munad meil omal kahe pere peale ära.

    VastaKustuta