kolmapäev, 8. detsember 2010

Saksa lambakoera villast lõng.

Ma täpselt ei mäletagi, mis koeraga tegu.Siiski, vesteldes villaomanikuga, on tegu saksa lambakoeraga.Aga karvastik on hoopis testsugune, kui ma selle tõu esindajatel eelnevalt olen näinud.Oluliselt pehme ka.
Vill oli juuksekarva võrra liiga lühike ja esimese emotsiooniga , pärast paari korda proovimist, sidusin koti kinni ja ...andsin alla.Õnnetuks tegi ka hullu moodi sellise villa kogus seal koti sees-
Üks hullemaid pikkuseid lõnga mõttes.Kraas ajab teda lihtsalt ringi ja ka lõnga sees ei ole sellisel kiul mingit pidamist.Palun korjake selline vill teise kotti :) Inimlik on sellise villa korjamine, mis teha, kokkuhoidliku ja mitteteadliku inimesena, korjaksin 100 % tõenäosusega selle ka ise kotti :)))
Saksa lambakoera vill tuleks minu nägemuse järgi korjata kolmeks, alusvill, pealisvill eraldi kottidesse, kus vajadusel saab kumbagi segada.Kokku ei oleks ka hea mõte neid summida.Ja kolmanda villana käppade ja kõhualuse ülilühike vill...täiesti eraldi ja see on vill, mida ketraja näha ei taha.Küll aga võib rõõmu sellest tunda keegi teine :)).Linnukesed näiteks jne.
Kuna aga see helebeez TOON lihtsalt võlus mu südame, siis ei andnud hing rahu ja katsetasin uuesti.Seekord siis ka teistmoodi kraasides ja imet küll, sain isegi pärise hea tulemuse.Ilmselt jääb lõng esialgu rohkem karva ajama, kui teised, aga paljaks ei tohiks ta minna.Olen näinud päris lühikesest koeravillast kedratud lõnga ,mis peale mõningast kandimist oli vaid lambavillane ja sellist asja küll ei tahaks...Lõnga ise taoline-

Lisasin ka valmis vihtide pildi üles, enamus on kedratud valge peenvillaga , üks viht on aga pruuni peenvillaga.

12 kommentaari:

  1. ...lõng ilus, a saksalambakoer käib kokku

    VastaKustuta
  2. aa, kas ikka käib kokku? Ma ei teagi......

    VastaKustuta
  3. Olen selle villa omanik - aitäh, Airi, et asjast ikka asja saab :))Pildilt tundub lõng imeilus, mõte juba jookseb ja näpud sügelevad. P.S. Saksa lambakoer käib ikka kindlalt lahku :)

    VastaKustuta
  4. Seda minagi, et lahku, aga ma olen tänulik, kui keegi viga näeb, sest ega ma eriti osav tõunimede õigekirja osas ei ole.
    Katrinile, kui ma reedel linna tulen, võin haarata valmis olevad lõngad näpusügelemise raviks kaasa :)

    VastaKustuta
  5. Kas ajasid kraase tagurpidi ringi ve ;)?

    VastaKustuta
  6. Saksa lambakoer käib ikka lahku - kaks sõna. Ja lause sees kirjutatakse saksa väikese algustähega, sest tegemist on loomatõuga (kohanimed kirjutatakse loomatõugude puhul väikese algustähega - nt tori hobune, tiibeti mastif, islandi lammas jne).

    Aga lõngast - mul on saksa lambakoer, kelle villa olen hoolega korjanud. Ja ikka kõik kokku pannud - nii alus-, kui pealisvilla. Lootuses, et saan sellest kunagi ilusa lõnga kedrata lasta. Tuleb siis vana sorteerida proovida ja uut eraldi kottidesse korjama hakata. Hea, et teada sain :)

    VastaKustuta
  7. Tänud Rannapiiga, kogu selle tohuva-pohu ja lõnganduse juures jään ma grammatikaga vahel piinlikult hätta, väga kena, kui keegi parandab :).Laisk olen ka, ei viitsi ise järgi vaadata.
    Põhimõtteliselt ei peaks alus- ja pealisvilla laiali sorteerima, aga see oleks eelduseks pehme lõnga saavutamiseks.Samas, kuna saksa lambakoera alusvill kipub olema ketruse jaoks liiga lühike(puhtana on teda peaaegu võimatu kedrata), siis oleks ketrajal hea lisada nii vähe kui võimalik, aga niipalju kui hädavajalik pealisvilla juurde.Tänu sellele saab lõnga ühtlasemaks ja ka peenemaks, sest mida lühem vill, seda jämedam kipub tulema lõng.Ja veel kord, oluliselt hullem on villakotis 0,5 cm pikkune villakiud.Kui villa pole võimalik näpuvahel lõngaks keerata, siis head nahka sealt ei saa...nii saab põhimõtteliselt kindlaks teha ka selle, kas koeravilla on võimalik puhtana kedrata.
    Ja veel, selleks ,et koeravillast lõnga saada, ei pea korjama kartulikotitäit villa, juba pool poe kilekotitäit koeravilla annab koos lambaga segatauna ca 0,5 kg valmislõnga.
    Taivele, ära parem küsi, mul oli päris pisar silmas...:))antud vill oli pagana ilusa tooniga ja pehme ka, no kuidas siis ei saa tehtud...:)

    VastaKustuta
  8. Airi, kas neist lühikestest tupsudest (0,5 cm) ja lambavillast sellist tupsulõnga ei saa kedrata nagu siinsamas mõni postitus tagasi näitasid? Küll mitte koerakarvaga.

    VastaKustuta
  9. See 0,5 ei jää kahjuks ka tupsulõngas pikas perspektiivis pidama, ta peaks olema ikkagi vähemalt 1 cm.Küll aga on mul endal igasugu karva (küüliku, koera, lamba), niiet lõnga võib saada ka minu materjalist.Kui huvi, võta telefoni teel ühendust :)

    VastaKustuta
  10. Pildilt tundub jube pehme ja soe, aga eks mu sakslased ongi siukse pisut teistsuguse karvaga. Kui nüüd lumega väike vahe tuleb, siis loodan järgmisel nädalal ikka Tallinnasse ka jõuda. Saan aru jah vihjest kartulikotile :)) ja nüüd juba püüan villa eraldi korjata.

    VastaKustuta
  11. See kartulikoti vihje on tegelikult kõigile koeravilla korilistele :)), inimene ei kujuta ette, KUI väiksest kogusest villast saab vokiga lõnga teha.Ei pea aastaid ja aastaid korjama.
    Katrinile, pisut teistmoodi villaga on nüüd küll tagasihoidlikult öeldud :)), kui ma muidu juba suudan enam-vähem öelda, mis koeraga tegu, siis sinu puhul oleksin küll pigisse jäänud...:))

    VastaKustuta