laupäev, 9. juuni 2012

18


Terve nädal kummitas mõte, et nädalavahetusele jääb 18 angoora  poja pügamine.Lisaks kogu muule kambale, kes ka ennast just sellesse ajajärku olid sättinud ja peale 11. juunit on veel üht-teist pügamisele tulemas....see kisub vägisi juba liinitööks kätte , kas neid on lihtsalt nii palju juba, või on kokkusattumus pügamisaegadega, selle üle peab veel mõtlema.Elustiil, nagu ma kuskil huumoriga märkisin, kipub teoks saama, kui keegi küsib, millega sa hetkel tegeled, siis pikemalt mõtlemata on kolm vastust, roogin puure, pügan küülikuid või ketran angoora villa lõngaks.Kõik muud pudulojused, nagu kanad ja lambad jäävad möödaminemiste tegemistesse.Nali naljaks, aga elu teeb juba ise vaikselt korrektuure, ehk lisaks muule kalendrile on mul pügamisekalender käepärast, et teaks ka sellega arvestada.
Niisiis alustasin hommikul pügamist ja mina pügan esimest korda kahekuuseid poegi.Sest nii paraneb söögiisu ,ainevahetus.Katsun seda kiiresti teha, et loomad võimalikult vähe stressaksid, seega pügamiskvaliteet ja vill pole esmatähtsad.Panin täna ka paar poega kaalule ja nagu silmgi arvas, nii on nad kenasti kaalus, ehk kahe kuused pojad kaalusid ca 2,3 kg, mõni ka vähem, oleneb peakonna suurusest.Mis igati hea tulemus, vähemalt minu enda jaoks küll.Sattusin lugema ühe norra angoora kasvataja arvamust, kus ta kirjutab täpselt minu mõtet, sööda seisukohast.Ehk pole olemas 100 % õiget sööta, vaid kasvataja ise leiab need õige mixid ja kogused, ka mainis ta ära, et paljal küülikusöödal see asi ei toimi.Viimane märkus andis ka mulle jõudu juurde, et ma pole tagurlane ja ei aja ilmaasjata kiusu, vaid sellel on oma põhjus.Eks see tule läbi kaotuste ja kogumuste.Kes viitsib mõelda, eks see otsib ja leiab ka oma tee.
Ja veel otsin ma intensiivselt villa ketruse võimalusi.See teeb ühtviisi kurvaks ja naljakas on ka natuke.Kui need villavabrikud ei maksaks sellist roppu raha, siis ostaks omale ühe sellise hoovi peale:P

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar