Pühapäev, 8. jaanuar 2012

Uue aasta lubadused

See teema ei haaku käsitöö, koerte, lammaste ega kogu muu kõikvõimaliku tegevusega, mida vanad olijad on harjunud siin blogis lugema.Aga see on minu elu , ei pea lugema.Lugemise kõrvaltoimete tekkimisel (süümepiinad, kahjurõõm, tõdemus, et küll mõnel on ikka probleemid, peaks ka...), pöörduda- ei kuskile :)
Et kõik ausalt ära rääkida, tuleb alustada sellest, et uusaasta ööl andsin lubaduse 10 kg kaalust maha võtta,mees lubas lahkelt (nagu Eesti riik pensionisambale oma 4 % lisab), et 6 kg tema poolt, ehk kokku miinus 16 kg.Kaine mõistusega pidin aga tema lahkest pakkumisest loobuma, sest isegi 10-ne mahalaadimisega läheb madinaks.Miks ma sellest siia kirjutan, võib mõni küsida?Aga sellepärast, et inimene on nõrk ja ei taganemistee oleks inetum, juhul, kui mu vaim peaks looderdamise läbi nõrgenema.Päevad venivad küll pikaks ja tegemisi palju, aga tundub , et see energiakulu läheb rohkem kätesse ja mis õlgadest allapoole jääb, see kogub talvevaruna pekki ligi.Kui arvudest rääkida, siis 1.74 pikkuse juures on 78 kg palju.Seal maalt ma ka alustan mahaminemist.
Täna on sellest projektist möödas neljas päev.Esimese asjana lülitasin menüüst välja kõik karastusjoogid, saiakesed  ja lisasin porgandi, kaalika kapsa.Ja alustasin jooksmas käimist, sest pelgalt söögi piiramisest jääb väheks.Jooksma läksin oma küla ringi, et mitte tüssata ja varem koju keerata, see nõudis omajagu iseloomu.Esimene jooksu 500 meetrit võttis hingetuks ja ma mõtlesin tõsiselt, et ...koju tagasi.Et lihtsalt ei jõua.Rühkisin siis edasi, kuni jõudsin meie küla esimese ketikoerani.Seal käis peast läbi, et annaks taevas, see peni ikka kinni oleks, muidu võtab ühe ampsuga mu lisakilod endale.Oli kinni.Ja sain kiiresti seal läbi.Poole maa peal valgus suu nagu kliistrit täis ja süda tahtis välja hüpata.Kõike maad ma jooksta ei jõudnud, osa jalutasin.Järgmine päev andsid säärelihased tunda....mitte väga hullult, aga meeldivat ka midagi ei olnud.Sörkisin juba rõõmsamalt oma 45 minutit ja üle 5 km maha.Mis tundega ma kolmanda päeva hommikul ärkasin, et taha meenutada.Säärlihased olid nagu pooleks keeratud, valutasid, reielihased ka valusad, lisaks veel kõhulihased (tea, millest need haigeks jäid?).Vaevu komberdasin üles....õhtul ei jätnud jonni ja jooksin (õigem oleks jalutasin) oma valutavate jalgadega selle maa läbi.Nagu needus, oli päeval 15 cm lund maha tulnud.Sauna lavale enam ei jaksanud ronida ja kusesin nagu vana mees püsti, sest istuda ma ei julgenud....kartsin, et ei saa püsti..Selgeks on saanud käibefraasid "loll pea kerele nuhtluseks".kere ise sellist piinamist vaevalt oleks ette võtnud: "Aita sant lavale"-ei tohi aidata, ta ei saa sealt enam alla
Täna on mul vaba päev, loodetavasti elan homseni.Kuulmiseni.

15 kommentaari:

  1. Hahaa, spordile tuleb läheneda ettevaatlikult :D Kõnni, see aitab ka ei maksa end ära katkestada :)
    Ma kunagi läksin trenni :P vist shaping oli, see oli nii naljakas. Ma nagu ei trenninudki st ei teinud kaasa (seal oli video järgi keksimine ja kui ei ole varem teinud ei saa pihta) ja nädal otsa liikusin kui puuhobune. Vesiaeroobika oli parem, ei tapnud ära :)
    Aga edu sulle, hoiame sul silma peal ja utsitame kui vaja :P
    -Monika

    VastaKustuta
  2. :), mitte utsitamist pole vaja, vaid et keegi vahel küsiks, kas sa Airi ikka jooksed veel?:)

    VastaKustuta
  3. Mina, tagasihoidlik anonüümne imetleja, tahaks Sulle igatahes praegast kerepeale anda (peksmine oleks su haigele tagumikule isegi hea ;)))).
    No kes nii küll teeb?? Esiteks: mittekunagi enam ära torma külma lihasega jooksma. Alustada tuleb lühikeste distantsidega ja päevpäevalt siis pikemaks. Kui tahad seda oma ringi ikkagi läbida, siis alguses rohkem kõndides, kui joostes ja alles siis, kui vaim ja kere valmis, võid terve ringi juba sibada.
    Hingamine peab ka korras olema. Pole vaja end tappa ometi! Kes siis ketrab, ahh? Ka pärast jooksu ei tohi kohe maha potsatada voki taha, vaid siis tulevad venitused ja painutused ja..

    Aga nohh, mida ma siin targutan onju? Egas ma pole mingi ekspert ka ju. Mul endal samad probleemid, et tagumik liiga passiivses seisus talvel. Ülekaalu siiski pole:P). Käib mulgi see trennivärk tõusude ja mõõnadega, aga üht ma vihkan- valusaid lihaseid ja teen kõik selleks, et oleksin pärast trenni väsinud, aga õnnelik:). Sama soovin sullegi ja et Sa oleksid järjekindlam!


    Üks väike soovitus siiski, kui tohib :P - hangi endale kõige tavalisem hularõngas ja hüppenöör ka (:

    Kusjuures läbi ekraani küll neid üleliigseid kilosid näha polnud:P

    VastaKustuta
  4. Icc, üks korralik keretäis kulub alati marjaks ära :))
    Aga nõus, olen kärsitu, tahan kõike kohe ja annan endale sellistest asjadest hiljem aru :P Õnnelik olen , küll kere ka järgi tuleb.Hüppenööriga lõhun põranda :)))Ja ekraanilt ei saanudki paista, sest kaamera võttis enamuses ülevalt poolt :)
    Kes ketrab?Vot see on jah üks jama värk, sest ma kaotan selle eputamisega tund silkamist ja pool tundi inimeseks saamiseks :)Aga ma luban, võtan edaspidi mõistlikult.Kusjuures ostsin sammulugeja ja päris naljakas, aga Prismas poes käies tuli ca 1000 sammu, samas, ega see šoppamine ka tervislik pole .)

    VastaKustuta
  5. Ma kuulaks sinu asemel Anonüümset, sellise tempoga alustades teed endale liiga ja kasu asemel võid saavutada kahju. Jooksmine vaheta kõndimise vastu (sama tulemus ja ei koorma liigeseid), alusta 30 min, siis 45 jne. Mitte iga päev vaid 3 korda nädalas esialgu ... Ma võin sel teemal natuke vestelda, olen sarnase kadalipu personaalse treeneri käe all kunagi läbi teinud, tulemus oli väga hea ja tuli üllatavalt kiiresti. Kui oleks vaid seda iseloomu ka pikemaks jagunud. Tema käe all õppisin õiged võtted selgeks. Nii mõnegi nipi võin sulle jagada aga seda siis juba mailitsi. Igatahes soovin edu ja jõudu enesepiitsutamisega tegeleda, peaasi et sa liiale ei lähe :)

    VastaKustuta
  6. Väääga tubli...aga tee ikka venitusi ka, nagu siin eelnevalt juba öeldud. Vihkan valusaid lihaseid ja teen kõiksugu venitusi, kui kardan, et lihas võiks järgmine päev haige olla... Aga jõudu, kannatlikkust ja järjekindlust, see viib sihile!!!

    VastaKustuta
  7. Noh, enesetapuks leidub ju ka kiiremaid ja kergemaid viise...ei pea pärast piinlema nii kaua:). Ma arvan, et jooksmise võiksid asendada kepikõnniga näiteks. Ja ikka venitus ja lõdvestusharjutused ka. (Eks)hobuseinimesena peaksid sa teadma, et ka hobuseid soojendatakse ja lõdvestatakse enne- ja peale treeningut. Miks see peaks inimestel teistmoodi olema ;).

    VastaKustuta
  8. Oh, jah.Kui aus oolla, siis ega ma jaksagi nagu noor hirv jooksta, kohati meenutab see kiirkõndi ja kui ikka hing kipub kinni jääma, siis ma jalutan kuini jälle jõuan minna.Põlvede ümber peaks tõesti midagi soojendavat panema ja suusad tõime eile alla, nii ilus lumi on maas ja ujuma lähen ehk ka ::)
    Olen harjunud õhtuti öist söömisesabatit pidama, eile kõht tegi revolutsiooni ja korises ja pahandas, lähsin kerge näljatundega magama.Eks see harjumus on sees, et päeval pole aega süüa ja õhtul paned kolme eest, peab hakkama lõnuat sööma. Aga aitäh, et kaasa elate, üksi on raske.

    VastaKustuta
  9. Nii tore, et keegi endaga tegeleb, mina otsustan igal õhtul enne magama minekut, et homme... ja siis järgmisel õhtul jälle. Aga nii raske on end ree peale saada, kusjuures kaal polegi kõige karjuvam probleem, aga kui kevadel ikka esimese viie labidatäie ümberkeeramisel süda sees puperdab, on ilmselgelt tegu liiga vähese füüsilise treenitusega.
    Ja muidugi on kaalu probleemide juures kõige kurja juur õhtune söömine, meil see probleem kodus oma varateismelisega, silmnähtavalt kerkib, hoolimata korralikust füüsilisest rahmeldamisest. Nii, et palju jõudu sulle elu ümberkorraldamisel ja teiste innustamisel!

    VastaKustuta
  10. Merike, justnimelt!Füüsis on olematu :P

    VastaKustuta
  11. Minu füüsise eest hoolitsevad lambad..eriti talvel :D Kui sa ikka iga päev( kui just mees mul seda ei tee) pead lammastele ligi pool tonni heina ette hanguma ( või siis silo), siis kuhugi peab see ikka mõjuma :D Võtab ikka higi lahti küll :P Samas jalgadele on seda kõike ikka maruvähe :S

    VastaKustuta
  12. Oi, Airi, kahju, et sa nii kaugel elad. Silkaks koos sinuga siin. Mul sama probleem. Ka plaan -10 kg saada, aga no ei viitsi üksi seda teed ette võtta. Ja ega ei oskakski vist seda õieti teha. Tapaks end samamoodi ära nagu sina siin teinud oled. Mul vahest küülikutega rahmeldamisest pool nädalat sellised lihased haiged, mille olemasolust polnud õrna aimugi. Kõnnid nagu karkudel, ei saa ei istu ei astu... Mina seevastu otsustasin oma menüüst suhkrukoguse ja nisutooted välja jätta ning vaadata, mis siis saab. No kaua sa kõnnid nagu emavaal ringi.
    Inga - kui sa oleksid nii lahke Airile neid personaaltreeneri nippe jagama, siis äkki paned need mulle ka teele. Oleks suureks abiks.
    Vesiaeroobikas olen ka kunagi käinud, vot selle peale ei tulnudki, et vees võib higistada... - mina, kes ei higista saunaski... Mahv oli korralik ja samas ei olnud lihased pärast haiged. Aga see pagana bassein on nii pagana kaugel, et selleks linna hakata sõitma õhtuti, on ka nagu kole tobe.
    Seega tean, mida tunned ja proovime koos selle -10 kg seljatada. Muide sa oled oma pikkuse/kaalu suhtega oluliselt saledam, kui mina. Seega sinu -10 peaks väga kiirelt tulema. Peaks ka vist kodukale oma kaalulangetamise kirja panema - siis on ka stiimul, et tuleb pingutada, et häbisse ei jää.
    Muide hea oleks, kui keegi hea inimene aitaks sellise mõnusa, lihtsa, maitsva menüü koostada(mis ka perele sobiks, et ei pea erinevaid roogasid vaaritama). Ma arvan, et see oleks ka sulle suureks abiks. Kas oled nõus jõud ühendama?

    VastaKustuta
  13. Diana, aga ära mõtle, et sa kaugel oled, löö kampa ja mõtle, et kuskil seal Eestimaa peal jookseb Airi keel ripakil :)Nagunii oled sa üksi oma murega, keegi teine sind kõhnaks ei aja :))

    Panen siia mõned tähelepanekud, ehk nendest natukenegi abi :

    10000 sammu päevas on miinimum kaalulangetamise perioodil, muidu on hea 7000. Kui rasva on kogunenud kõhupiirkonda, on soovitav päevas ca 0,5 tundi teha kõhulihaste harjutusi. On täiesti kodus tehtavad. Vaja on ainult väikest matti põrandale. Toitumise seisukohalt on süsivesikud OK hommikuti. Söö putru ja võileibu niipalju, kui tahad Eelista täisteraleiba. Lõunaooteks võid võtta puuvilju, kohupiima, kodujuustu, salateid. Lõuna võid teha korraliku, aga mitte enam peale kella 3. Söö, mida hing ihaldab, aga arvesta, et pool taldrikust olgu toorsalat, kartuleid mitte üle kahe, riisi , tatart, makarone nii, et kõht täis saaks. Enne õhtut võid süüa puuvilju. Õhtusöögist jäta välja süsivesikud, harjumuspärase asemel kasuta aurutatud köögivilju, lihatarbimist mina soovitan jätkata harjumuspäraselt, aga majonees väga harva, hapukoort arvan, et võid, kuid mitte seda kõige rammusamat. Kohvi , tee sisse pane suhkru asemel mett. Kui peale õhtusööki veel teleka ees tahad näksida siis porgand, kaalikas, nuikapsas, lillkapsas, kurk, väike puuvili. Unusta ära kartulikrõpsud, küpsised, saiakesed. Jäätist võib. Mingil hetkel tuleb magusaisu, siis on mõõdukalt šokolaadi täiesti OK. Raskem on kaalulangetamise perioodil.See on ühe hea sõbra resümee minu kaalulangetamisele :)
    Mis mina olen siiani teinud,
    1.Vähemalt 7000 sammu päevas
    2.Väiksem taldrik
    3.pool taldrikutäit salatit
    3.Täiesti keelatud praegu magusad karastusjoogid ja nn. muffinid, palju tooreid juurikaid (nagu küülik, irw) ja puuvilja ka mõistlikult.
    4.Ja enne mõtlen, kui suhu midagi pistan.Üritan vältida valmistoite.Ja mis on hea, jooksmas käin õhtuti, seega ei lahmi enda keret õhtul täis, sest kohe liigub mõte sinna, et ma pean kõik see rasked kilomeetrid täiskõhuga jooksma.:PJa pärast polegi nii hullu nälja, siis oled lihtsalt väsinud.Täna ostsin ka sooja spordialuspesu, külm on väljas niisama jooksta.Ma olen kunagi päris kõva koormusega spordikoolis käinud, niiet pärais hullult segast ma ka spordiga loodetavasti ei pane, aga Inga nõuanded oleks vägagi teretulnud (vabanda Inga, ajaga on väga viletsad lood ja kiri ei taha vastu kuidagi valmis saada ).Niiet Diana, hakka pihta !

    VastaKustuta
  14. Huvitav, et sarnane uueaastalubadus on paljudel- minul nimelt ka. Ainult kui eile hilja õhtul siin lugesin Su ponnistustest ja kaasaelajatelt, siis endal oli jäätisekauss nina ees;)
    Edu Sulle igatahes, kaalukaotusega tuleb ka võhm kuidagi iseenesest juurde. Ja muidugi põhiline on parem enesetunne (ka enesehinnang vahest). Ja et õues juba ka natukene rohkem valge, siis see peaks ka indu juurde andma. (mul oli lausa kevadetuleku tunne juba vahepeal).

    VastaKustuta
  15. Liina,minul oli see uusaasta lubadus peas juba tükk aega enne valmis, minu jaoks siis läbimõeldud teema ja hingeline valmisolek olemas :)Päris prauh on raske sellist lubadust pidada :)
    Kui aus olla, on ülimalt nauditav pimedas, parimal juhul kuu valgel jooksta, ausalt.Lumi, karge õhk, vaikne küla, männid lume all lookas...imeilus.Kevad võtab oma lisatööde näol suure osa vabast ajast ära , lammaste pügamine, sõnnik välja aiamaa jne., jne.teate küll, seega praegu hea aeg.Heinaajaks vormi :))Aga teistele sööge ikka jäätist, aga päeval :)Olge mõnusad :)

    VastaKustuta