reede, 1. juuli 2011

Kirju angoora pesakond

Natuke piinlik juba, et neid "uudiseid" nii palju on, aga ma lihtsalt pean seda jagama.Meie kirju pesakond on toodud heinakuhjataolisest pesast natuke jahedamasse paika ja nii saab neid näha ka.Eks see üks puhas  silmarõõm ole :
Ja eriliselt meeldib mulle see hallikas valge:

Beez isane tuli nn. jõuga kasvataja poolt Rootsist kaasa, et "meil peab olema võimalus ka kirjut saada", olid sõnad, millega see isane kaenlasse lahkumise päeva hommikul suruti.Ja mul on selle üle siiralt hea meel.Omaenese tarkusest arvasin, et beezi ja valge ristsugutis on kas valge või beez, aga tuleb välja, et siiski ka midagi muud.Nagu näiteks must.Nägin kasvataja juures ka neid terashalle angoorasid ja nad nägid väga effektsed välja.Miks ma rõhusin aga valgele põhikarjale on lihtne põhjendus, et saada rohkem ühte värvi villa vabriku jaoks.Eks see kirju seltskond jääb siis käsikedruse jaoks :D

12 kommentaari:

  1. Väga vahvad toonid. Ja sa vaata ette selle nunnumeetri kõigutamisega...ükspäev olen sul ukse taga ja nõuan omale ka küülikuid :))

    VastaKustuta
  2. Kaja, ma kõigutan sind veel, sest juhul, kui sa meile külla peaksid sattuma, siis ootab sind viltimise jaoks tutsakas angoora villa.
    Mul kuidagi laisad viltijad ette juhtunud, sest proovi pole keegi viitsinud teha :P.Ma ise loodan, et äkki sa viitsiks proovida ja teada anda, kuidas on...?

    VastaKustuta
  3. See valkjas on põhjamaades tuntud sallander värvusena, aga mujal maailmas black pearl´ina.
    Pruunikad on jällegi põhjamaades madagaskar värvusena ja muu maailm tunnistab neid tortoise black´ina.
    Mis aga puutub angoora villa viltumisse, siis see viltub väga hästi. Olen seda koolitusel natuke proovinud :D Seega, kui on, siis tee ja katseta suuremat pinda. Jääb imepehme ja siidine.

    VastaKustuta
  4. Ahvatleda sa oskad, Airi:)) Minu puhul pole asi viitsimises...vaid selles, kas raatsin nii väärt kraami viltida:) Seega järeldan Airi, et sa selle salli jätsidki pooleli...ja ei viitsinud lõpuni teha?

    VastaKustuta
  5. Diana, kas see pruun ei ole mitte Wild brown?(ehk looduslik pruun) Ja must Blac hill?(raud hall).
    Kaja, õigesti järeldad, sall läks ...köh.Pealegi on neid volangidest vilditud salle maa ja ilm täis, ma arvan, et erilist kahju ei ole, et minu oma tegemata jäi :)PP Aga viltimiseks annaksin sulle küll villa, ma tahaks saada kogemust tagasi, kui kiiresti jne. tehnilist tagasisidet, sest olen küll ise ühe tüki viltinud, vildistub ta küll ja imepehme jääb ka, aga ma pole viltija...pealegi tuleb mul viltimisvilla praegu päris palju ja tahaks selle ka turule tuua.

    VastaKustuta
  6. Airi, wild brown e. chocolate chestnut on teistsugune ja see konkreetne isend on sul tortoise black ehk pikemalt siis tortoise shell black või põhjamaades madagaskar. Värvusel on olemas ka konkreetne tõug - thyringer. Ja must on sul ikkagi black, sina mõtled black steel´i ehk terashalli. See on küll must, millel on kas siis kuldsed või hõbedased karvatipud, seljuhul oleks tegemist, kas siis black steel GT või ST-ga. Aga fotolt vaadates on sul tegemist 100% black ehk musta isendiga. Ja see black pearl värvusega isendil on samuti olemas tõug - sallander. Sealt ka põhjamaadesse tulnud sallander värvus.

    VastaKustuta
  7. Vaatasin just enda selle "pruuni" isase tõutunnistust ja sellel on isase värvuseks kirjas rootsi keeles RÖDBRUN.Siis on veel sugupuus VILRBRUN ja lihtsalt BRUN.Tundub nii, et nad märgivad neid värvuseid üsna varjatsioonidega?
    Täiesti sitikmust tundub see tume titekas küll :)Kasvatajal endal ma süsimusta küülikut ei näinud,tal olid sellises musta näo ja mustade kõrvadega kuid terashalli kerega isendid.
    Igaljuhul on üsna lahe see kirju pesakond :)Äkki tuleme selgi aastal küüliku näitusele, siis võiks mõne kirju kaasa võtta :)

    VastaKustuta
  8. Nagu ma sulle juba telefonis ütlesin, siis rödbrun on wildred ehk siis selle ametlik tõug on deilenaar. Brun on chocolate ehk siis šokolaad või havanna ja ametlik tõug siis havanna. Kindlasti tule näitusele ja võta mõni kirju kaasa.

    VastaKustuta
  9. Issandjumalküll!! Loe nagu hiina keemiaraamatut...no vähemalt vist selline tekst sealt vist tuleks küll.....

    VastaKustuta
  10. Jaa,seda ta on, aga kui põnev, onju :)

    VastaKustuta
  11. Võrratult kenad:)!

    VastaKustuta