teisipäev, 19. juuli 2011

Õhk-õrn


Ma vahel tunnen ennast õnnetu "maadeavastajana" ja seda seoses angoorade kasvatamise, aretuse ja villaga tegelemisel.Nagu vette oleks visatud, õpetussõnadeks vaid -UJU.Nii ma katsungi siis veepeal püsida, õnneks olen saanud abi söötade valimisel , aga õppida on veel üüratult palju.
Lõngategu ootab alles ees, sest siiani on esimest sorti alles väga armetu kogus kogunenud.Peaksin tegelema ka villa viltimisega, kuid lihtsalt ei jaksa kõike korraga teha ega ka õppida.Tuleb teha valikuid, sest nii väga ,kui ma ka kõike ise ei prooviks ära teha, siis ei õnnestu see reaalses elus mitte.Tee või tina.
Aga nüüd postituse pealkirjast lähtudes, siis on mõned asjad targem jätta katsetamiseks oma ala meistritele ja nii läks mingi aeg tagasi teele minu poolt kedratud ühekordset angoora villast lõnga.Ja kena inimene, vaieldamatult suure algustähega proffile nimega Liina (tema blogi leiate ka minu blogide nimekirjast, kindlast kiigake ka sinna ).Mõni päev tagasi potsataski minu postkasti ümbrik koos pildil oleva proovilapiga.Kahju, et need koera ja angoora villaseid ei ole võimalik nende pehmuses ja imelisuses pildile püüda, aga seda nad on.See proovilapp ületas ka minu ootused.Miks? Sest eeldasin, et kuna lõng on suhteliselt mitteelastne, nii on seda ka kudum.Kuid mitte sinnapoolegi, täiesti venivus kenasti olemas.Ja imepehme, udusulis ja soe  saab sellisesest lõngast kootud sall ka olema.Tahtsingi proovilappi just sellepärast, et jõuda selgusele, kas tasub üldse ühekordset lõnga lasta vabrikus teha.Ja sain julgustust küll.Muster oli samuti imearmas, aitäh sulle Liina veel kord!(ma loodan, et saad ükskord ka siia kommenteerimisega hakkama :DD)
Vokiga ma ise sellist peenikest lõnga venitama ei hakka, mitte, et ei oskaks, on seda isegi lihtsam teha, kui head, ühtlast kahekordset, vaid minu mõistes on arulagedus raisata aega (ja aega selleks kulub liiast), kui vabrik teeb sarnast lõnga kordi kiiremini ja odavamalt.Mingit lisaväärtust ma vokiga ei oska sellisele peenele lõngale kaasa anda, seega jääb minu poolt ära see niidi venitus.

2 kommentaari:

  1. Ma nüüd taaskord proovin, kas saab kommida...
    Kiitused on tegelikult liigsed- teen seda, milleks süda sunnib :-)ja hetkel muudmoodi ei saa.

    Lõng oli aus ja täitsa mõnusalt kootav. Huvitav, kuidas selline sall ka vastu peaks ja kandes käituks, proovilapp oli igatahes nagu udupehme pai kui vastu põske panna.

    Ja ma nüüd sosinal lisan, et keera proovilapp ringi, lehetipud ülespoole, siis on perfekto :-))
    Karvapallidele tervist ja sulle palju jõudu!

    VastaKustuta
  2. Ha, lõpuks ometi :))))

    Ma arvan, et käitub ilusti, sest Rootsi, Norra küülikupidajad on usinad käsitöölised ja neil see kogemus juba pikem.Jamaks läheb siis,kui toore ei ole kvaliteetne ja kõrgema sordile on lisatud ka esimest sorti.Siis vanub hoogsasti.Aga ka kvaliteetsest angoora lõngast kudumitel on nn. õpetusena juures, et 30 kraadine vesi, ei hõõru, ei vääna ja soovitavalt keemiline pesu.Õrn on ta nagunii.Aga vastupidav peaks küll olema, ma ei tea, kas sa proovisid ühekordset lõnga katki tõmmata?See on üllatavalt tugev tegelikult :)
    See lehetipu asi...homme saab ringi keeratud :DDDD
    Ja südamesunnil see kõige õigem asi sünnibki :D

    VastaKustuta