esmaspäev, 8. oktoober 2012

Kas nutitelefoni jaoks peab olema piisavalt nutikas?

Tundub küll nii, et peab, sest kas sul on ikka uut telefoni vaja, kui sa ei oska orjenteeruda ei telefonides endis ega ka pakettides, mida operaatorid pakuvad.Naisterahvana  ja ilmselt juba tänapäeva tehnika hullumeelses arengutempos tunnen ennast juba täiesti lubjakana, ma ei tea, mis hakkab penskaripõlves veel juhtuma, kuis ajutegevus taandareneb sinna sügavasse nõukaaega tagasi....Kuidagi järjest on hakanud kinnistuma arusaam, et on kaks varjanti, kas oled ise loll, või sind lihtsalt tehakse lolliks.Loed pakkumist ,nagu oleks eesti keel ja nagu ei ole ka.Telefon null euroga kätte tähendab lihtsalt seda, et järelmaks on ikkagi ja midagi pole tasuta.Mitme numbriga paketi puhul kehtib soodustus vaid ühele telefonile, sina võid ju eeldada, et mitmele.Rääkimata sellest, et üks räägib käibega, teine käibeta hinnast.Lisaks ei suuda sa tuvastada enda tegelikku kõneaega arve pealt, seda pead küsima haldurilt otse.Ühesõnaga, miks lihtsalt asju välja tuua, kui saab keerulisemalt, umbes sama nagu sms laenu krediidikulukuse määr...keegi ei tea täpselt, mis loomaga õieti tegu on.Kardetavasti juhtub sama lugu ka elektrituru avanemisega ja aeg annab arutust, kes mida endast kujutab.
See meie tarbimisühiskond on üks kole asi, mis muudkui nõuab, sul on seda vaja ja teist vaja, sest muidu sa pole edukas ja oled ajast maha jäänud.Mõelda, kui vähe oleks inimesel tegelikult vaja ...kui lihtsakäeliselt me vahetame täiesti töökorras esemeid lihtsalt sellepärast, et nad on kaasaegsed ja uued?Huvitav, kas tuleb ka selline aeg, kus moodi tuleb säästlik eluviis ja keksida võiks sellega, kuidas ma vähem resursse kasutades hakkama olen saanud?

9 kommentaari:

  1. Meenus just üks perekond,kus selline asjadega uhkeldamine käib põlvest põlve..Vene ajal kogus vanaema lapselastele kooliraha ja kinkis uhked jalgrattad,käekellad, siis "euroopaliku" elu alguses hakkas peale- uus värvi TV, muusikakeskus, kohvimasin jms. pudipadi..Iga kord külla minnes tehti tuur elamises, näitamaks mida uut nüüd ostetud on(noo et vana polnud ikka piisavalt võimas jne.),kusjuures hinnad loeti ka ette:D
    Lapsepõlves ajas natuke kadedaks, aga nüüd ajab täiega naerma:) Ning kolmas põlvkond, siis minu eakaaslased-täpselt sama, aina kekkaks oma ASJADEGA...tülgastav! "Naabrist parem" ikkagi...
    Mina ei tea, pigem reisiks ja koguks elamusi....

    VastaKustuta
  2. Mulle meenus jälle üks sugulane, a la 50 ehitusmees, kes ka teatas, et tal on nutitelefon ja 4 tundi internetti....vana, kes pole elusees arvuti taga olnud ja internetti üldse kasutanud :)

    VastaKustuta
  3. Minule üritas üks kõneteenuseid pakkuv firma kahel järjestikusel päeval nutitelefone "tasuta" pähe määrida. Muidugi kaasneks nendega tähtajaline leping, mida ma põhimõtteliselt ei tee. Muudkui seletati, kas ma ikka olen kindel, et ei taha, ja miks ei taha ja äkki ikka lastele jne...

    VastaKustuta
  4. No mul ka telefon andis saba nüüd. 10 aastat oli kasutuses. Ostsin selle 15 eurose nuppudega asemele. No ei taha seda nutikat. Kodus saab ka internetti kasutada. Helistas ka Starmani müügimees. Olin selle firma klient mitu aastat aga nüüd on Elion. Pakkus ikka, et võtaks uuesti nende firma, et miks loobusin... Kui küsisin netikiiruse kohta, ( hetkel 5Mp ules 5 alla) siis hakkas kokutama...Küsis, et palju maksan, kui hinna ütlesin, siis vastas, et nad saavad ka pooleks aastaks sama hinna teha. Küsisin, et mis siis edasi saab, kui pool aastat läbi on, siis ei osanud miskit tarka vastust anda.

    Taive

    VastaKustuta
  5. Kusjuures tuleb ka seda ette, et tõesti tasuta antakse!
    Eelmisel sügisel mingi nurisemise peale (ei mäleta, mis teema täpselt oli) andis meie (kogu pere- 5nr-t) operaator kingiks pikaajaliseks kliendiks olemise eest- no eks see siis aastatega neile arveid makstes kasumina juba kinni plekitud:)- nutitelefoni. Kõigepealt seisis see ca pool aastat mul riiuliserval, lapsed nõudsid, et andku ma see neile, kui ma ei kasuta. Kevadel siis võtsin lõpuks kasutusse. Ühtpidi tõesti hea, vahel vaja mingit infot kiirelt kätte saada- vahetada ja ei pea tuppa arvuti taha jooksma. Aga jah......
    Ainult et mingi 3-4 kuu kasutamise järel andis puutetundlik ekraan otsad. Esindusse garantiiremonti ja kõigest kuu ajaga:) sai selgeks, et tehasepoolne viga ja parandada ei saa. Edasi läheb asi kõigepealt imelikuks, sest kuna vahepeal on see mudel neil müügilt maha läinud, siis asendust anda ei saa ja palutakse teha tagasiostu avaldus. Rohkem kui kuu aega ootan siis raha laekumist, et saaksin uue telefoni osta (nende enda poest eeldatavalt). Kõigest teistkordsel arupärimisel selgub ka, et kuna sain aparaadi tasuta, siis mulle raha ei maksta. Selline otsus on tehtud rohkem kui kuu aega tagasi ja mind loomulikult pole teavitatud. Minu pahameele peale, et kas siis nii käibki, et tehakse kingitus ja siis võetakse see tagasi, (raha tagasi küsimine ei olnud ju minu poolne soov, vaid klienditeenindaja pakkumine), helistas varsti mesimagusa häälega naisterahvas ja pakkus välja mõningaid variante meie igakuiste arvete vähendamiseks. Läbirääkimised veel käivad, oma "kingitust" ma veel tagasi pole saanud, aga loodan veel..... ... et siis hetkel jah "tasuta ei saa midagi"???? võo äkki siiski :)
    Vale koht vist enda mahalaadimiseks, andke andeks, aga see mul hetkel aktuaalne:)

    VastaKustuta
  6. Irw, Liina, täitsa õige kohta maandamiseks :)), siis lõpptulemuseks ikkagi tasuta ei saa:)
    Ilmselt on vahe ka selles, oled sa eraisik, või firma.Meil käib kemplemine firmapaketiga.Ilmselt on vahe ka telefonimarkides.
    Taive, naljakaks lähebki siis, kui hakkad konkreetseks minema, siis unuvad välja need "tärnidega" märked ja paketid, mida üldse kuskil internetis üleval ei ole.Oh,, lõpuks oled sa tige nagu saadanas ise.

    VastaKustuta
  7. Looduse põhiseadus ütleb, et tasuta lõunaid ei ole. Iga teenusepakkuja siiras soov on kasumi teenimine - ja eks kliendi seljast see nahk ju ikka lõpuks nülitakse.
    Paketinduse maailmas ilmselt on gi peamine inimese segadusse ajamine - kuni selleni välja, et lihtsalt valid midagi välja, selle pärast, et pead valima...

    VastaKustuta
  8. 10 points Kair :), lihtsalt tuleb välja valida see teenusepakkuja,kes vähem nülib.Kui sa oled muidugi nii nutikas, et sellest aru saada.Lisaks on muutunud turg ja hinnad selliseks, et oled isegi muutunud kliendiks, kes "hääletab jalgadega".Truudus ja lojaalsus ühele firmale on kuidagi kaduv nähtus, ehk Statoili, Neste ja muud kliendikaardid kaotasid mingist hetkest tähtsuse, tangid sealt kust odavam.Päris kapa-kohilasse sisse ei keera, aga põhimõte on juba, kõik mis põleb.Telefonioperaatorid sama teema ja paljud muudki asjad.Kole küll.

    VastaKustuta