Huvitav, et eestlasele peab vist ilma valikuvõimaluseta määrama ära, kuidas sõita ja käituda? Et nagu sa jätad mingigi võimaluse kahe varjandi vahel valida, nii osa tarka rahvast valib kohe selle teistele ebamuga või loogikavatase varjandi? Suvi on vist võimendanud seda totakate (vabandust) konsentratsiooni, igatahes jõusime täna kolm korda imestusest kulme kergitada.Ju oli viletsam päev, kuigi see tundub olevatki puhas stiilinäide.Ehk kõrvalteelt välja tulev auto lausa karjub sulle oma käitumisega, et keri kõrvalritta ja ole viisakas, ma sõidan kohe jõuga peateele välja.Arusaadav, et katsud võimalusel nad teele lasta, kuid reegliks on muutunud see, et sina, kui peateel sõitja vahetad selle tohmu pärast rida.Miks paganat küll? Oota natuke või lisa gaasi.Ei ole enam harvaks muutunud need juhused, kus peateel sõites pidurdab ees olev masin ennast lausa seisma, et see vaene õnnetu kõrvalteelt tuli saaks tee peale sõita.Milleks siis üldse see peatee on välja mõeldud.Ma ei tea, kuidas mujal, aga Peterburi maantee oleks nagu loodud selliste "viisakuste" jaoks:P
Kuna meil enamik maanteest on ühesuunaline, siis on täiesti tavaline, et need "ralliässad" sõidavad 110 alas 90 ja vasakus reas...miks ometi?Käib see kuidagi enesetunde pihta, et jumala eest mitte paremas reas sõita ja jätta vasak rida kiirematele möödujatele?Ja kui te mõtlete, et ühe suuna jaoks on ju kaks rida, et ei tohiks olla mingit probleemi möödumisega, siis jälle eksite.Jõuad sa kelleigile järgi, kui käiks nagu nähtamatu stardipauk ning auto, kellest sa loodad mööda saada, lisab lihtsalt vaikselt kiirust ja sa ei saa arugi, et oled kaasatud võidusõitu.Milleks?
Täna hommikul sõitis vasakpoolses reas suur rekka tuhaploki koormaga.Mis tema peas toimub?On ta kaine?
Kõige tipuks oli kontori ees parklasse, kus niigi kohti napib, üks poola suur rekka magama kerinud.Niiet rahvusvaheline vandenõu.
Kogu selle vahutamise peale ütleks, et te ei liikle üksi ja kas tõesti on nii raske järgida liikluseeskirju ja arvestada ka teistega?Peace! Tallinnas on niigi nagu liiklussõda lahti, kuhu sa ka ei lähe on kaevatud kaevikud.Kerge õppustel raske lahingus?
Liiklus on meil õudne. Mõnel inimesel on lausa nii kiire, et peab möödasõidu tegema paremalt poolt teeperve pealt. Ja kui Järva-Madisel viimati jalgrattaga sõitsin, siis kuulsin, et rekka tagant tuleb ja igaks juhuks tulin ratta seljast maha. Õieti tegin, sest vastu sõitis ka auto ja rekkajuhile ei tulnud pähegi, et võiks veidi hoogu maha võtta. Ta peaaegu riivas mind ja täiskiirusel möödasõites oli tuulehoog nii suur, et ma vaevalt seisin püsti. Ma ei tea, mis oleks juhtunud, kui oleksin ratta selga jäänud ja sõitnud. Ja no praktiliselt iga päev tuleb selliseid idiootseid olukordi ette. Inimesed käituvad enesehävituslikult ja mitte ainult- teised saavad ka viga, kes normaalselt sõidavad. Täiesti nõutuks võtab selline olukord. Laseks hea meelega lastel maal ratastega kooli ja poodi sõita, aga ei julge, sest maakohtades tulevad poe ees autodest välja sellised joobes mehed, kes püstigi ei seisa. :-(
VastaKustutaNeed hullused käivad kuidagi hooti. Mul 90% juhtudest ikka väga ok liiklus ja ma üritan ise ka mõistlik olla. Samas on siinne liiklus lillepidu võrreldes nt Horvaatiaga või isegi Leeduga. Vilniuses nt sõidetakse 70-80 linnas :D ja kui sa hakkad eksima, on targem ruttu keerata kuskile keskuse parklasse ja siis mõtelda, mis edasi saab. Muidugi viib vool sind kilomeetrite kaupa kaugele sinu algsest sihist. Mul olid ikka siuksed elamused Vilniuses eelmisel sügisel, et nuta või naera. Viimasel päeval lasin kolleegil autoga ees sõita, et hotelli korralikult otse sõidetud saaks. GPSi mul autos kahjuks pole ja 80sel kiirusel kaarti lugeda oli jube sant :D
VastaKustutaOn jah maal kuidagi nii, et ei julge lapsi asulaski omapead väga liikuma lasta, noored (B)emmivennad paarutavad nii et paha hakkab...:S Oli mingi õueala märk või?
VastaKustuta10 aastastele kluttidele ostetakse roller, millega sõidetakse kasvõi mänguväljakule.
Eelmine suvi keeras naabrimees täpselt meie sissesõidutee otsas auto katuse peale!Võite 3 korda arvata, oli ta kaine... Tänan õnne, et väiksem poiss siis veel rattaga sõita ei osanud...oma kodu juures peab ka valvel olema koguaeg, sest selline vastik kurv on ka just, kus kerge autole libisemine sisse saada.
Soomes on mu teada üldiselt maapiirkondades 70 piirang, ja sõidetakse vastavalt oludele, mitte nii nagu meil, et kui 90, siis olen "pehmo" kui 90ga sõidan...
Mul ka ikka üsna närv läbi iga kord autoga sõites, eriti peale laste sündi.
KK, me sõitsime Leedust suurt trassi mööda läbi,seega ei oska kommenteerida sealset liiklust, küll aga meenutas su jutt vägagi Varssavit, kuhu jõudsime õhtuhämarauses ja vihmaga ning GPS ei aidanud oluliselt muffigi linnas 90 kiirusega läbi kihutamises, liiklus meenutas meie Järvevana...aga kiirused olid pöörased.Said kuskile kõrvale tõmmata ja hingeldada, siis julgesid edasi sõita :)
VastaKustutaKüll aga tagasi jõudes ja Eesti piirile lähenedes said aru, et eestlased sõidavad :P.Meil kisub pigem selle 10 % normaalse peale, mitte vastupidi.Maal aga on meil kõik korras :), ei bmw põmmpäid ega muud huvitavat.
Ütleks selle jutu peale, et küll on hea, et elan Hiiumaal - julgen lapsi ratastega kooli-poodi saata ja kultuur on suht normaalne, aga eks suvel tule ikka ette ka neid idikaid, kes mandrilt siia tulevad ja arvavad, et võivad sõita nagu mandril ja mõistuseta.... Aga nagu ütles meile üks tuttav, et kaasliiklejaid tuleb võtta nagu potensiaalseid idioote... ja eks ta nii ole...
VastaKustutaSellepärast käimegi mandril harva ja säästame oma närve :D
Liikluskultuur on peegelpilt inimeste üldisest kultuuri- ja arengutasemest. Meil valitseva haiguse raviks ei aita seadused, reeglid ega karistused ... tuleb vaid oodata, kuniks meie inimese üldine areng jõuab veidi kõrgemale tasandile. Oleme arengujärgus riik, siia alla kuluvad inimesed, liiklus ja kõik muu. Rootsis näiteks on liikluskultuur hoopis teine, arvestatakse teise liiklejaga, nii nagu arvestatakse ka teise inimesega igal muul eluhetkel. Mitte nagu meil - teerulliga kõigest üle. Pakun optimistlikult, et siinne liikluskultuur koos ülejäänud arenguga jõuab näiteks Rootsi tasemele ehk 30 aasta pärast kui sedagi :)
VastaKustutaLeedu kiirteed on väga ok ja sisemaal mulle meeldis see, et kõik on nonde valgete kleepsugeda märgistatud. Pimedas palju lihtsam sõita, näed kui tee käänab. Meil maapiirkondades veel neid kleepse ei harrastata või siis kakutakse ära.
VastaKustutaMa olen viimasel ajal hädas "turulkäivate pensiokatega". Sätivad end teele tipptunni ajal ning sõidavad maanteel ilusa kuiva teega 60kmh ning keset teed :D
Õnneks sügiseks nood jälle kaovad, siis jäävad nn püsisõitjad. Teine grupp, kes mind aeg-ajalt imestama ajab, on 70ga sõitvad prouad. Samal ajal räägib telefoniga, gaasipedaal ununeb, auto ei püsi sirgelt teel. Loomulikult teen ma möödasõite sellistest. Mul on oma ajagraafik hommikuteks välja kujunenud ja mind on õpetatud sõitma sujuvas tempos, et teistele mitte jalgu jääda.
Samas ma arvan ka, et kui ikka inimene ei tunne end roolis kindlalt, siis ei saa sundida teda ka teistega samas tempos sõitma. Viisakas muidugi oleks siis hoida teeserva kui taga keegi ootab möödasõitu ja tulega märku anda. Olen talvel pisikese autoga sõites seda ise sageli teinud.
Kummaline, aga mind pigem häirib see suunatulega märku andmine, et mine mööda :)
VastaKustutaÜks ekstreemne pilt, mida mina olen näinud, on Peterburi mnt. 120 km/h sõites juht loeb ajalehte.P.
Rootsis sõites ei saanud tegelikult aru, et midagi nii üliviisakat oleks olnud, kui jätta välja see, et meite moodi ärapanemist ei olnud.Küll aga hämmastas see, et sõites läbi Rootsi suurt maanteed mööda oli praktiliselt terve tee võrkaiaga ääristatud.Peale seda tundub meil 110 märk metsloomade kaitseta äärmuslik.